Twee succesvolle campagnes

Zeeland Land in Zee heeft als doel zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met Zeeland als regio om te wonen én werken. De winactie 'Jouw Leven in Zeeland' van afgelopen zomer maakte hier ook deel van uit. Je kon kans maken op een overnachting in een Zeeuws hotel en indien gewenst een dag meelopen in een Zeeuwse beroepssector naar keus. 

De winnaars zijn inmiddels bekend. Zo liep Rozemarijn een dag mee met een Zeeuwse logopedist en hebben verschillende winnaars al overnacht in het prachtige Zeeland. Toine liep een dag mee met Van der Jagtgroep en bracht onder ander een bezoek aan de Nieuwe Sluis in Terneuzen. Lees hieronder meer over zijn ervaring!
Winnaar Toine campagne Jouw leven in Zeeland loopt mee met van der Jagtgroep

Winnaar Toine mocht net als Rozemarijn ook een dag meelopen in een Zeeuwse beroepssector naar keus. Toine is zelf afkomstig uit Eindhoven en aannemer in betonboringen en zaagwerk, zijn keuze viel dan ook op een aannemersbedrijf in deze sector.

In samenwerking met de Zeeland commissionair, Jim Goedhart, van de Zeeuwse Vacaturebank werd al snel een match gevonden voor Toine. Van der Jagtgroep uit Kapelle wilde Toine graag ontvangen en rondleiden in het bedrijf. 

Afgelopen maandag was het zover en werd Toine hartelijk ontvangen door Van der Jagtgroep. Van der Jagtgroep is onder andere aan het werk als onderaannemer bij Sassevaart. Sassevaart is hoofdaannemer voor de Nieuwe Sluis Terneuzen en hebben een contract voor de bouwtijd van 5 jaar voor het boor en zaagwerk. Een goede match dus! 

Meer over de Nieuwe Sluis Terneuzen? Klik hier

60.000

Aantal schepen in 2019 dat vaart door Sluizen in Terneuzen

2022

Eerste schip door de Nieuwe Sluis

Opzet van de campagne

Door persoonlijke interesses op te geven kon er een gepersonaliseerde video aangevraagd worden. Op deze manier werd er een beeld gevormd van het toekomstige leven in Zeeland én maakten deelnemers kans op een Zeeuws wenweekend.

De winnaars mogen onder andere overnachten in een Zeeuws hotel, een bezoek brengen aan een Zeeuws museum en worden, indien gewenst, gekoppeld aan iemand uit hun beroepssector. Dit alles om te ervaren wat Zeeland hen voor moois op het gebied van leven en werken te bieden heeft.

Winnares Rozemarijn koos ervoor om een dag mee te lopen met logopedist Michelle.  Rozemarijn: ‘Meelopen met de logopedist heb ik als heel leuk ervaren, ik voelde mij erg welkom. Ik heb verschillende cliënten voorbij zien komen en dat was erg leuk.’

Bekijk hier het interview met Rozemarijn en Michelle over de koppeling aan de beroepssector.

De winnaars van campagneperiode één zijn: Rozemarijn Kuiper, Toine Loomans, Maaike Stadhouders. De winnaars van campagneperiode twee zijn: Dennis Haverkamp, Jenny Kole, Christa Versteege. Gefeliciteerd! 

Campagneperiode 1
In totaal zijn er 1000 persoonlijke video’s gemaakt tijdens de campagne lopend in juni en juli. Op Social Media bereikten we ruim 460.000 mensen. Concert at Sea was een ideaal startmoment voor de campagne, omdat dit Zeeuwse evenement ruim 80% aan bezoekers van buiten Zeeland trekt.

Campagneperiode 2
Tijdens campagneperiode twee zijn er ruim 850 persoonlijke video’s gemaakt. De start van deze campagne was tijdens de evenementen Kustmarathon en DAM-X.  Beide evenementen trekken ook veel bezoekers van buiten Zeeland. Ruim 454.000 mensen hebben de campagne gezien op Social Media.

1850

Gemaakte video's

914.000

Bereikte personen
Twee succesvolle campagnes in 2019 voor Zeeland Land in Zee. Daar zijn wij blij mee, want wij weten het hier in Zeeland natuurlijk allang, Zeeland is een prachtige regio om te leven én werken. 

Hebben we je interesse gewekt en wil je meer weten over leven en werken in Zeeland?